מידע רפואי שעושה לך סדר. מאת עפרה מהודר MSc
 

"למצוא משהו שאני לא יודע עליו" – המלצה מפרופסור

(במקור ההמלצה כתובה באנגלית. להלן תרגום שלה לעברית. ההדגשות שלי, ע.מ.).

"כחלק מפרויקט שערכתי לאחרונה, והוקדש לנושא של אתיקה רפואית צבאית, פניתי אל עפרה מהודר לצורך קבלת שירותי מחקר. אני שמח להמליץ על שירותיה לחוקרים עבור פרויקטים דומים. כחלק מהפרויקט, חיפשתי אדם שלא יסתפק בקריאה ובקיטלוג של המאמרים באנגלית, אלא שיספק לי גם סקירה של הנושאים העקרוניים באתיקה רפואית צבאית מאז שנת 2000. המלחמות בעיראק ובאפגניסטן שינו את פניו של תחום האתיקה הרפואית והצבאית באופן משמעותי, ואני ביקשתי מעפרה לסרוק את הספרות על מנת לבלוש אחר סוגיות ודילמות אתיות חדשות. הצבתי בפניה אתגר – למצוא משהו שאני לא יודע עליו; לאתר סוגיות חדשניות המהוות את חוד החנית של תחום האתיקה הרפואית הצבאית.

אני שמח לומר שעפרה ביצעה את העבודה באופן מעורר השתאות, וסיפקה לי ניתוח מעולה של הספרות, אשר נגע במספר סוגיות מרתקות: הטיפול ביוצאי המלחמה (veterans), התפתחויות בטיפול בפגיעות מוחיות ובפגיעות גפיים, הטיפול באזרחים באזור המלחמה, דיפלומטיה רפואית, סוגיות בבריאות הנפש, טיפול בשבויי מלחמה, סוגיות רפואיות מיוחדות הקשורות לנשים, ודילמות של נייטרליות ונאמנות בשדה הקרב. עפרה הפגינה יכולת מרשימה בעת שהסתמכה על מגוון מקורות מידע מתחומי הרפואה, המשפט והפילוסופיה. אלו כללו כתבי עת מדעיים, עיתונים, דוחות ממשלתיים ותקצירי חוקים. במהלך עבודתה, ביקשתי ממנה גם לסכם את הסוגיות הללו לדוח קצר, שיימנה את הנושאים החדשניים ביותר בתחום האתיקה הרפואית הצבאית כיום. הדוח שחיברה היה מצוין, והייתי שבע רצון ביותר כשגיליתי בו נושאים שהיוו חידוש בשבילי. כל החומר שהיא סקרה היה כתוב באנגלית, וכך היו גם הדוחות שלה.

עפרה עבדה בתל אביב, בעוד המשרד שלי מצוי בחיפה. את התקשורת ניהלנו בטלפון ובדואר אלקטרוני, ועפרה נזקקה למעט מאוד הנחיה על מנת לבצע את הפרויקט. בעבודתה היא הציגה יכולות גבוהות ועשתה עבודה מקצועית ויעילה. בעתיד ללא ספק אפנה אליה שוב לצורך פרויקטים כאלה, ואמליץ על עפרה מהודר לצורך כל פרויקט של מחקר או מידע בתחום הרפואה ובתחומים מדעיים דומים."

בברכה,
מיכאל ל. גרוס PhD
פרופסור וראש בית הספר
בית הספר למדע המדינה
אוניברסיטת חיפה

ההמלצה המקורית באנגלית:פרויקט באתיקה רפואית צבאית. המלצה מפרופ גרוס
Gross-2016.-Mehoudar-Ofra-letter-of-reference-signed

לתשומת ליבך: מידע רפואי באתר או במייל אינו מהווה תחליף אלא תוספת להתייעצות עם רופא.