מידע רפואי שעושה לך סדר. מאת עפרה מהודר MSc
 

"מידע שנותן ודאות, ביטחון ושקט נפשי" – המלצה מחולה

"שמי דב, ואני מטופל במספר תחומים רפואיים. הפסיכולוגיה מגדירה את המושג 'אינפורמציה' כך: כל דבר שמוריד את רמת חוסר הבטחון. רבים מאתנו מתנסים במעקב או טיפול אצל רופאים. אנו חשים זאת בעצמנו, ומדע הרפואה תומך בכך במימצאים עקביים, כי יותר מידע תורם ליותר ודאות ובטחון עצמי, ואלה תורמים ליותר שלווה ושקט-נפשי, התורמים לסיכויי ריפוי והחלמה גדולים הרבה יותר. כל מידע רפואי הקשור אלינו, מפחית מן הדאגות, תורם לאיכות חיינו ולתיפקודנו הטוב בכל תחומי החיים. מקצוע המידענות, ובמיוחד המידענות הרפואית, והיעוץ הנובע ממנה, הוא יחסית חדש בישראל, אך ילך ויתפוס מקום גדל והולך בזמן הקרוב ובין מקצועות העתיד.

לא תמיד לרופא יש סבלנות וזמן לענות לנו על כל השאלות, לא תמיד נעים לנו להתעכב לאחר הביקור, לא תמיד זכרנו לשאול את השאלה שהציקה לנו, וגם המיומנים ביותר בקריאה באינטרנט, אם לא למדו רפואה, לא יבינו עד הסוף את כל הכתוב באתר רפואי הכתוב בשפה מקצועית וברמת מורכבות ותיחכום של מחקר רפואי בינלאומי.

עפרה מהודר, שניסיונה רב בסקירת חומר מחקר רפואי מתחומים רבים וברמות שונות, והמחזיקה בתארים אקדמיים במדע-הרפואה, נרתמה למלא את החלל ולהיות חלוצה בתחום המידע הרפואי והיעוץ במדינת ישראל, והידע היקר שהיה עד כה נחלת הרופאים והחוקרים האקדמיים בלבד, מונגש כעת בגובה העיניים לכל אדם המבקש להכיר טוב יותר מה המשמעות של ההגדרות בלטינית שקיבל על התסמינים שלו, על התרופות, על הדיאגנוזות, וכל מה שבתחום.

זכיתי מעפרה לאוזן קשבת, לסבלנות, לגישה ידידותית וחמה, ולמענה סבלני וקשוב לכל שאלותי. יש לכם כתובת. רפואה שלמה לכולם."

דב, 2017
(ההדגשות שלי, עפרה)

לתשומת ליבך: מידע רפואי באתר או במייל אינו מהווה תחליף אלא תוספת להתייעצות עם רופא.